Obecność marek luksusowych podczas Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024

Igrzyska Olimpijskie to wydarzenie, które nie tylko przyciąga uwagę sportowych fanów na całym świecie, ale również stanowi doskonałą platformę dla marek luksusowych do zaprezentowania swoich produktów i wartości. Igrzyska Olimpijskie w Paryżu w 2024 roku, stały się nie tylko areną sportowych zmagań, ale także sceną dla luksusu.

Jeśli jakieś Igrzyska Olimpijskie są znane z przepychu, to z pewnością te w Paryżu w 2024 roku zapiszą się tak w historii. 

Zrzut ekranu 2024-08-25 195350png

Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) zainwestował ponad 150 milionów euro (163 miliony dolarów) w Letnie Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w Paryżu w 2024 roku. 

Niezależnie od tego, czy chodzi o szampana Moët, którym świętowane są zwycięstwa, czy o niestandardowe kufry, które Louis Vuitton stworzył na ceremonie wręczania medali, luksus jest widoczny na wszędzie podczas Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Paryżu 2024. 

Szczegółowy sponsoring LVMH dotyczy m.in. dostarczenia 600 strojów – białe koszulki polo, brązowe spodnie i berety – dla 515 wolontariuszy na ceremoniach wręczenia medali, nawiązując do stylu Igrzysk Olimpijskich w Paryżu z 1924 roku. Olimpiada i Paraolimpiada będą miały łącznie ponad 800 ceremonii wręczenia medali, podczas których wolontariusze będą nosić kultowe tace w szachownicę Louis Vuitton.  

W ceremonii otwarcia wzięła udział inna flagowa marka grupy, Christian Dior Couture, która wzbogaciła ceremonię pięknymi strojami. W sukni Christiana Diora wystąpiła m.in. Celine Dion śpiewając ikoniczny utwór "l'Hymne à l'amour". Obecnie suknię, w której wystąpiła wokalistka oraz inne stroje z ceremonii otwarcia można oglądać w La Galerie Dior w Paryżu.  

Zrzut ekranu 2024-08-25 195051png


Zrzut ekranu 2024-08-25 195118png


Jedną z marek, która na stałe wpisała się w historię Igrzysk Olimpijskich, jest Omega. Firma ta od 1932 roku pełni rolę oficjalnego chronometrażysty, co oznacza, że to właśnie jej zegary mierzą czas podczas olimpijskich zmagań. Omega od lat wykorzystuje swoje zaangażowanie w Igrzyska jako element strategii marketingowej, promując swoje produkty poprzez wyjątkowe kampanie reklamowe i limitowane kolekcje zegarków. 

Jej tegoroczny spot reklamowy związany z igrzyskami olimpijskimi zdecydowanie robi wrażenie. Przedstawia on ikoniczne paryskie zabytki jako sceny sportowe: złoty medalista w skoku wzwyż Gianmarco Tamberi skaczący nad Łukiem Triumfalnym, gwiazda tenisa stołowego Ma Long grający na moście Bir-Hakeim i rekordzista świata w skoku o tyczce Armand Duplantis szybujący nad Bazyliką Sacré-Cœur. 

Film można zobaczyć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=Th7lxTBg96c

Zrzut ekranu 2024-08-26 194144png


Omawiając tematykę sportową nie można zapomnieć o medalach, które są zwieńczeniem ciężkiej pracy sportowców i ich celem. Tutaj pojawia nam się kolejna marka z portfolio LVMH – Chaumet, która odpowiada za zaprojektowanie medali olimpijskich.  

Chaumet czerpał inspirację ze swojego dziedzictwa oraz ikonicznych symboli Francji i Paryża. We współpracy z Komitetem Organizacyjnym Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024, kierowanym przez Tony'ego Estangueta, zespoły kreatywne Chaumet zaproponowały unikatowy projekt oddający hołd Francji i Miastu Świateł. Środek każdego medalu został wycięty z autentycznego kawałka żelaza pochodzącego z Wieży Eiffla, zachowanego podczas renowacji monumentu.

Mariaż sportu i branży luksusowej

Dla marek luksusowych, Igrzyska Olimpijskie to idealna okazja, aby połączyć prestiż z ekskluzywnością. Sport, a zwłaszcza igrzyska, które gromadzą najlepszych sportowców z całego świata, niosą ze sobą wartości takie jak dążenie do perfekcji, determinacja i wyjątkowość. To wszystko idealnie współgra z wartościami, które promują marki luksusowe. Sport jest z reguły dość dobrze odbierany i ma pozytywne konotacje. Jest to idealna sytuacja dla sponsora – marki luksusowej. W ten sposób pozytywny wizerunek danego sportowca lub wydarzenia zaczyna być przenoszony na daną markę i kojarzony z nią.

Sport jest czymś długoterminowym, wymaga wysiłku, przejścia pewnej drogi. Podobnie jest z historiami, które opowiadają marki luksusowe, dlatego potrafią doskonale się wpasować w sportową narrację.

Paryż to miasto, które od wieków kojarzone jest z modą, stylem i luksusem. To tutaj swoje siedziby mają najznamienitsze domy mody, a ulice wypełnione są butikami najdroższych marek. Nic więc dziwnego, że Igrzyska Olimpijskie w Paryżu są doskonałą okazją do celebracji nie tylko sportu, ale także luksusu. Igrzyska Olimpijskie w Paryżu w 2024 roku są wydarzeniem, które łączy sport z luksusem na niespotykaną dotąd skalę, a samo Miasto Świateł, jako stolica mody i elegancji, zapewnia oprawę godną zarówno sportowych mistrzów, jak i najbardziej wymagających koneserów luksusu.